Create your flash banner online in 5 step دلفین دومین جاندار باهوش جهان شناخته شد:




منوي اصلي

موضوعات

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

امکانات دیگر

دلفین دومین جاندار باهوش جهان شناخته شد:
نویسنده : mohammad hosein موضوع : <-PostCategory-> جمعه 19 فروردين 1390برچسب:,
دلفین دومین جاندار باهوش جهان شناخته شد

 

مطالعات جدید و اسکن مغزی دلفینها نشان می دهد این ماهی های دوست داشتنی پس از انسان دومین جاندار باهوش در جهان هستند و از قابلیتهای احساسی و درکی بسیار بالایی برخوردارند.به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که مقیاسهای هوش انسانی برای اندازه گیری هوش دیگر جانداران مورد استفاده قرار گیرد، این دلفینها هستند که پس از انسان از نظر قدرت تفکر در رتبه دوم هوشمندترین موجودات جهان قرار می گیرند. بر اساس مطالعات جدید دلفینها قادر به انجام مهارتها و هشیاری هایی هستند که در گذشته تنها به انسانها نسبت داده می شده است.

اسکنهای جدید ام آر آی نشان می دهد مغز دلفینها نسبت به ابعاد بدن آنها در مقایسه با نسبت ابعاد مغز به بدن جانداری در اندازه یک دلفین چهار یا پنج بار بزرگتر است که این پدیده در مورد انسان نیز وجود دارد.

به گفته محققان دانشگاه اموری در صورتی که از ابعاد مغز به عنوان استانداردی برای هوش جاندار استفاده کنیم می توان نتیجه گرفت که دلفینها دومین جاندار هوشمند جهان به شمار می روند و از نظر قدرت مغزی پس از انسان در رتبه دوم قرار گرفته اند.

محققان معتقدند که اندازه مغز دلیلی نیست که به تنهایی بتواند میزان هوشمندی جاندار را به اثبات برساند به همین دلیل دو مدرک دیگر را به منظور اثبات نظر خود ارائه کرده اند.

گستردگی غیر طبیعی ویژگی های متنوع نئوکورتکس مغز دلفینها - بخشی از مغز که با تفکر برتر و پردازش اطلاعات احساسی در ارتباط است - اولین مدرکی است که محققان از آن برای اثبات ایده خود استفاده کرده اند و مدرک دوم مهارتهای رفتاری شبه انسانی این جانداران است. مطالعاتی که بر روی رفتارهای این جانداران صورت گرفته نشان می دهد دلفینها از توانایی های رفتاری مانند خود شناسی در برابر آینه، فراگیری فرهنگ، درک سیستمهای ارتباطی مبتنی بر نماد و درک مفاهیم انتزاعی برخوردارند.

با توجه به این توانایی ها محققان اعلام کردند نمایشهایی که در پارکهای آبی توسط دلفینها اجرا می شود خطرات بالقوه روانشناسانه ای برای این جانداران هوشمند و حساس در پی دارد و تصور نادرست و خطایی را از توانایی های طبیعی هوش این جانداران به نمایش می گذارد.

مطالعات نشان داده است در زمان شنای دلفینها، زمانی که این جانداران توسط قایقها به منظور تشکیل یک گله به کنار یکدیگر هدایت می شوند، برخی از آنها به اندازه ای هراسان می شوند که در اثر حمله قلبی می میرند. دیگر دلفینها در اثر خستگی ناشی از تلاش زیاد برای آزادی جان خود را از دست داده و بقیه آنها در اثر به دام افتادن در تورها به شدت آسیب دیده یا می میرند.

بر اساس گزارش ام بی سی، شواهد علمی نشان می دهد دلفینها به اندازه ای حساس و آسیب پذیر هستند که در زمانی که مجبور به زندگی در اتاقکهای انفرادی در پارکهای آبی می شوند به شدت عذاب کشیده و در معرض آسیبهای شدید روحی قرار می گیرند.

جامعه دامپزشكان ايران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره ما

نویسندگان سایت

پیوند روزانه

پیوند وبلاگ
Create your flash banner online in 5 step